Leptines Rally – Bouvart (D4) en Warlomont (D123)
Rudy Bouvart wist zich in zijn Corolla WRC eigenlijk al op voorhand verzekerd van winst in divisie 4. Zelfs een straftijd van 1’40” verhinderde niet dat Bouvart met bijna 5 minuten voorsprong over de finish bolde. Maxime Warlomont moest in D123 wel vol aan de bak.
Tegenwoordig duikt er in een ASAF wedstrijd altijd wel iemand op met een Corolla WRC, tot een strijd om de zege komt het dan ook nog zelden. Dit keer was het Bouvart die met groot overwicht won. Na het uitvallen van Lootens (ophanging) en Schockaert (sortie) was de tweede plaats voor de Subaru Impreza van Pascal Lemince. Met die tweede stek verzekerde Lemince zich meteen van de titel in D4.
Gelukkig voor de toeschouwers was er heel wat meer te beleven in de straatbandendivisies. Daar vochten Warlomont (Clio) en Mayné (BMW M3) de ganse dag een robbertje uit. Nu eens nam de Clio het voortouw, dan nam de power van de Beierse bolide weer de bovenhand. Het leverde een duel op dat pas op de laatste proef beslist zou worden. Warlomont pufte nog na gevraagd naar zijn reactie:
“Met nog één proef te gaan had ik 4 seconden achterstand, maar ik wilde echt tot het einde strijden. Ik moest toch een klein beetje marge houden want ik reed dit keer niet met mijn eigen wagen. Ik wou het vertrouwen van Olivier Steffens niet beschamen door zijn wagen te beschadigen. Toch heb ik aangevallen tot de laatste meters en ik nam 5 seconden. Na in JL Dumont met een secondje van Mayné te verliezen hebben we zo toch onze revanche beet. En wat een manier om de titel binnen te halen…”
Eindstand:
D4 :
1 R. Bouvart-R. Dernelle (Toyota Corolla WRC-1er 4/14), 51’54
2. P. Lemince- J.-F. Paterka (Subaru Impreza STi-1er 4/15) +4’14
3. B. et S. Howlet (Peugeot 306-1er 4/13) + 5’22
4. S. Van Gool-I. Paternotte (Citroën Saxo-1er 4/12) +7’11
5. A. Verlaine-H. Salamone (Citroën Saxo-4/12) +9’43
6. X. Moriamé-C. Remacly (Mini Cooper S-4/15) +10’36
7. E. Domisse-M. Bayot (BMW 320i-4/13) +10’48
8. Y. Josse-K. Goffart (Peugeot 206-4/12) +11’01
9. P. et N. Delmotte (BMW 320i-4/13) +11’’44
10. E. Pagnotta-C. Maquet (Subaru Impreza-4/14) +23’57 (10 classés)
(10 classés)
D1-2-3 :
1. M. Warlomont-E. De Bolle (Renault Clio RS-1er 3/10), 54’34
2. J.-Cl. Mayné-M. Rotthier (BMW M3-1er 3/11) +0’01
3. P. De Roeck-F. Germain (Opel Manta-3/11) +0’55
4. V. Bouchat-J.-L. Hottelet (Renault Clio RS-3/10) + 1’10
5. J. Delleuse-Th. Brassine (Opel Corsa-1er 3/9) +1’41
6. Jo La Coupe-B. Steyns (BMW 325i_3/11) +2’06
7. T. et L. Dubois (Peugeot 106-1er 2/5) +2’19
8. A. Regnier-V. Tournay (Peugeot 205 GTi-3/10) +2’23
9. D. Bragard-F. Schmitz (Renault Clio RS-1er 2/6) +2’39
10. Chr. Doeran-O. Piret (Citroën Saxo-3/9) +3’07
11. F. Pasture-S. Fourez (Peugeot 306-3/10) +3’17
12. Ph. Vella-N. Lacroix (Renault Clio RS-2/6) +3’35
13. Fr. Baligant-J. Deltenre (Renault Clio Williams-2/6) +3’36
14. M. Lejeune-J. Merpoel (Renault Clio-3/10) +3’54
15. J.-M. Daffe-H. Chnchon (Renault Clio-1er 1/3) +5’04
18. F. Leroy-G. Petitjean (Citroën C2-1er 1/2) +6’39
21. Ch. Blérot-J.-M. Toussaint (Peugeot 106 Rallye-1
er 2/4) +7’42
22. P. Legait-J. Fleres (Peugeot 205-1er 3/8) +7’44
(28 classés)
Tags: Jean-Claude Mayné, Leptines, Maxime Warlomont, Pascal Lemince, Rudy Bouvart