RS Estinnes – Bal en Mylleville zorgen voor Vlaamse winst
Heel wat Vlaamse teams trokken afgelopen weekend de taalgrens over voor de Rally Sprint van Estinnes. Met succes trouwens want zowel Claude Bal (Lancer Evo X R4, D4) als Patrick Mylleville (Ford Escort, Histo S/R) keerden met winst terug.
Claude Bal legde al in de eerste klassementsproef de basis voor zijn zege. Ondanks fel weerwerk later op de dag van Hendrik Debackere (Celica GT4) kwam die winst nooit meer in gevaar. Debackere greep wel de tweede stek voor de BMW M3 van Wim Lootens.
In div 123 was de strijd voor de dagzege voorbij in de tweede ronde toen Jean Claude Mayné met remproblemen op zijn BMW af te rekenen kreeg. Meer had Frédéric Deroubaix (Peugeot 306), man in vorm, niet nodig voor vlotte winst. Jean-Louis De Roeck (Opel Astra) greep de derde stek.
In historic was er bij de classics winst voor Rudy Buyse (VW Golf 1 GTi). Bij de krachtigere SR-divisie klopten Patrick Mylleville en Yves Dewulf de Escort MKII van Wyffels en Geldof met 47 hondersten.
Division 4:
1. C. Bal-B. Deforche (Mitsubishi Lancer E10 R4-1er 4/14) en 29’57
2. H. Debackere-A. Dekeyser (Toyota Celica GT-Four-4/14) +44″
3. W. Lootens-B. Minne (BMW M3 E36-4/14) +50″
4. J-L. Berleur-R. Isaac (Mitsubishi Lancer Evo6-4/14) +1’02
5. J-N. Tournay-T. Villot (Subaru Impreza STi-4/14) +1’15
6. S. Sneessens-G. Brenta (Opel Astra GSi 16v-1er 4/13) +2’57
7. A. Riccio-J. Detry (Peugeot 306 GTi-4/13) +3’08
8. C. Devleeschauwer-F. Dumoulin (Peugeot 206 S1600-1er 4/12) + 3’17
9. M. et B. Leeuw (Daewoo Lanos-4/13) +4’11
10. C. Crohin-A. Delbecque (Honda Civic VTi-4/12) +4’15
(17 classés)
Divisions 1-2-3:
1. F. Deroubaix-C. Van Heirseele (Peugeot 306 GTi-1er 3/10) en 31’14
2. J-C. Mayné-R. Vandenbroeck (BMW M3-1er 3/11) +40″
3. J-L. De Roeck-C. Denolf (Opel Astra GSi 16v-1er 3/10) +1’23
4. P. Vanderhauwaert-G. Leroy (Citroën Saxo 16v 1er 3/9) +1’34
5. P. De Roeck-C. Depienne (Opel Manta i240-3/11) +1’47
6. X. Ancion-P. Sents (Honda Integra Type-R-1er 2/6) +1’47
7. F. Culot-S. Renaud (Peugeot 306 GTi-3/10) +2’28
8. A. Regnier-V. Tournay (Peugeot 205 GTi 3/10) +2’39
9. S. Margueritain-C. Delrue (Peugeot 106 GTi-3/9) +2’52
10. J. Dumoulin-S. Thiry (Peugeot 205 Rallye 1er 3/8) +2’55
16. L. Blockmans-N. Artisien (Honda Civic VTi-1er 2/5) +3’37
18. P. Vella-N. Lacroix (Renault Clio RS 1er 1/3) +3‘43
22. S. et J-L. Fréhisse (Suzuki Swift GTi-1er 2/4) +4‘44
23. S. Leroy-J. Petitjean (Citroën C2 VTS-1er 1/2) +4’48
31. L. et J-P. Delfosse (Suzuki Swift GTi-1er 1/1) +6‘04
(45 classés)
Prov’Historic Classic :
1. R. Buyse-A. Balanger (VW Golf 1 GTi 1er PH/16) en 37’19
2. P. Lemaitre-E. Dendievel (Ford Anglia -PH/16) +2’59
3. B. Adriaens-V. Masson (BMW E21-PH/18) +4‘19
4. P. Lengele-E. Rousseau (Ford Escort MKI-PH/17) +5’50
(4 classés)
Prov’Historic S/R:
1. P. Mylleville-Y Dewulf (Ford Escort MKII-1er PH/SR) en 34’53
2. N. Wyffels-J. Geldof (Ford Escort MKII-PH/SR) +0,47″
Tags: Claude Bal, Hendrik Debackere, Jean-Claude Mayné, Jean-Louis De Roeck, Patrick Mylleville, RS Estinnes, Rudy Buyse, Wim Lootens, Yves Dewulf