RS Villersois – Philippe Dewulf en Henrard winnen laatste sprint
In de buurt van Fize-Fontaine was het Waalse kampioenschap afgelopen weekend aan zijn laatste sprint van 2012 toe. 119 teams tekenden present voor deze finale, Dewulf en Henrard gingen met de bloemen aan de haal.
Philippe Dewulf stond op de startlijst met de Celica GT4 maar koos in laatste instantie voor zijn krachtigere Corolla WRC. Geen slechte keuze want Jean-Luc Berleur (Lancer Evo 605 GrA) bleek in goede doen. Een eerste doortocht leverde Dewulf een bonus van amper 79 honderdsten op. Het tempo van Dewulf ging daarna wel de hoogte in, een logische zege was het resultaat.
Berleur kon niet profiteren van zijn sterke optreden. Een differentieel ging stuk op de Lancer, exit Berleur. Door die opgave schoof Hendrik Debackere in zijn Celica GT4 op naar de tweede plaats, Stéphane Delporte (Renault Clio) schoof mee op en sluit zijn seizoen af met een podiumplaats.
Michaël Henrard zag een normtijd tijdens de eerste chronorit in zijn voordeel spelen. Zonder die tijd hadden André Maquinay (Citroën Saxo) en Laurent Wilkin (Peugeot 106) ongetwijfeld kunnen meespelen voor de zege. Henrard gaf zijn zege wel wat extra glans door de beste tijd van de dag neer te zetten in div 123. (foto – Valentin Mathieu)
Division 4 :
1. Ph. Dewulf-A. Dalne (Toyota Corolla WRC-1er 4/14) en 35’10
2. H. Debackere-A. Dekeyser (Toyota Celica GT4-4/14) +1’18
3. St. Delporte-S. Jacqmin (Renault Clio RS-1er 4/13) +2’16
4. T. Kevers-S. Lagneaux (VW Golf kit-car-4/13) +2’29
5. W. Wilkin-Fr. Bassi (Renault Clio R3-4/13) +2’48
6. A. Willems-P. Demarche (Mitsubishi Lancer Evo9-4/14) +3’05
7. Fr. Listrez-A. Neven (Skoda Fabia R2-1er 4/12) +4’01
8. Chr. Devleeschauwer-Fl. Dumoulin (Peugeot 206 Super 1600-4/12) +4’26
9. P. et M. Bourgeois (Citroën C2-R2 Max-4/12) +4’41
10. O. Vandevorst-D. Cavan (Toyota Corolla GT 16-4/12) +5’30
(12 classés)
Divisions 1-2-3 :
1. M. Henrard-J-M. Lacaille (Renault Clio RS-1er 3/10) en 37’37
2. A. Maquinay-D. Drieskens (Citroën Saxo 16v-1er 3/9) +13″
3. L. Wilkin-D. Duysens (Peugeot 106 GTi-1er 3/8) +15″
4. V. De Waleffe-J. Monjoie (Peugeot 206-3/10) +32″
5. W. Piccinini-F. Marechal (Renault Clio RS-3/10) +36″
6. A. Luxen-J-Y. Lahaye (Peugeot 205 GTi-3/10) +1’12
7. J-L. Leruth-E. Smal (Opel Corsa GSi-3/9) +1’31
8. E. et A. Nandrin (Renault R5 GT Turbo-1er 3/11) +1’47
9. J-Fr. Colignon-St. Lambion (Citroën C2-R2 Max-3/9) +1’54
10. O. Beck-O. Boseret (Citroën C2-R2 Max-3/9) +2’10
11. J. Remilly-K. Pallen (Citroën Saxo 16v-3/9) +2’13
12. J. Colin-Ph. Richard (Renault Clio RS-1er 2/6) +2’14
13. A. Blockmans-N. Detilleux (Peugeot 205 GTi-3/10) +2’15
14. J. Libert-St. Lecocq (Citroën Saxo 16v-1er 2/5) +2’30
15. B. Baudoux-M. Rottier (VW Golf 2-2/6) +2’41
22. J-M. Lacaille-Da. Borlez (Peugeot 106 Rallye-1er 2/4) +3’26
49. A-C. Devrin-S. Susnjar (Citroën Saxo-1er 1/2) +6’41
54. J. Lemoine-A. Boulanger (Peugeot 106-1er 1/1) +7’00
61. K. Lepaily-J-Chr. Lemmens (Seat Ibiza TDi-1er 1/3) +10’07
(65 classés)
Prov’Historic :
1. R. Delhez-G. Demelenne (Opel Kadett GTE-1er PH/18) en 39’35
2. M. Hébrant-D. Derrez (Opel Manta-PH/18) +9″
3. Fr. Souris-L. Detalle (Ford Escort MK2-PH/18) +17″
4. M. Laval-Fr. Dozo (Opel Ascona B-PH/18) +1’34
5. J-M. Bugni-S. Fagard (Opel Kadett GTE-PH/18) +2″31
7. J. Fievez-A. Lys (BMW 1602-1er PH/16) +2’41
(13 classés)
Tags: Hendrik Debackere, Jean-Luc Berleur, Laurent Wilkin, Michaël Henrard, Philippe Dewulf, Stéphane Delporte, villersois