Sr Kasterlee – Franky Boulat en Gunther Luyckx blikken terug
Niet een stralende zon maar wel de regen was van de partij in Kasterlee. Geen ideale omstandigheden voor de Champion Oils M3 van Franky Boulat maar wel een uitdaging.
“De wagen is mechanisch en topvorm en ook deze wedstrijd heeft de Champion Oils beamer perfect gedraaid. Na 5 proeven stonden we op een zeer mooie 6de plaats algemeen midden tussen het 4×4 geweld uit Nederland. Het is echter de ganse dag blijven regenen waardoor het alsmaar gladder werd door modder die op de weg kwam. We zijn er toch in geslaagd om foutloos en met een groot verschil als eerste 2-wiel aangedreven wagen te finishen op een mooie 7de plaats algemeen. We zijn met dit resultaat erin geslaagd om de andere krachtige M3’s en Nissan’s 350 Z zonder problemen voor te blijven en ons midden tussen de 4×4 te nestelen, meer zat er zeker niet in. Deze mooie uitslag werkt zeker motiverend voor het ganse team en belooft voor de volgende wedstrijden.Speciale dank nogmaals aan het service team die wederom een perfecte job hebben afgeleverd, zowel voor de BMW als voor de Peugeot.”
“Vooraf hadden Ruben en ik ons voorgenomen om rustig en vooral voorzichtig te starten. Met alle waarschuwingen van Franky in het achterhoofd zijn we gestart in de regen op de eerste KP. Glibberen en glijden zijn wel termen die van toepassing waren. Eens op de service aangekomen verschoten we beide toch van de tijden en de plaats die we uiteindelijk hadden. 45 plaats algemeen en onmiddellijk een kloof van 20 seconden op de eerste achtervolger in de klasse.”
Met de eerste proeven achter de rug besloot Luyckx om het tempo wat op te schroeven. Op het opdrogende parkoers voelde de piloot dat de 106 toch wat pk tekort kwam. Geen nood want met de derde ronde was ook de regen weer van de partij.
“Geen paniek, dit was het weer waar we op hoopten. Echter na de brug aan de links rechtse aan de mais ging het mis. Bij het insturen van de rechtse ging de 106 resoluut over de neus weg, geen houden meer aan in de modder. We zijn in het veld ernaast terecht gekomen.Ik heb direct terug in de richting de baan gestuurd om zeker ook geen omstaanders aan te rijden. We hebben met de baan terug op te rijden een prikkeldraad geraakt en hierdoor hebben we onze ruitenwissers en buitenspiegel verloren wat niet handig is als het regent. Beetje verder op de kp stak een lokale boer met zijn verreiker doodleuk de weg over.. Toen waren we beide de kluts een beetje kwijt. Voor de start van de 2de kp van de 3de ronde probeerden we de ruitenwissers te herstellen. Alles ging goed tot de laatste km. Plots hingen de ruitenwissers weer in elkaar en het regende hevig, freinage gemist en handrem getrokken ipv de auto rechtdoor te laten gaan. Hierdoor stond de auto dwars in de gracht met de voorwielen van de grond. Ruben was onmiddellijk uit de auto om achteraan de wagen te gaan duwen, terwijl kwamen de baanposten aangelopen om de wagen er alsnog uit te krijgen. Hierbij wil ik zeker Ruben en de baanposten bedanken die in de voorlaatste bocht stonden van kp2. Zonder hun had ik nooit kunnen finishen. “
Eens aangekomen in de service werd de wagen grondig nagekeken.
“Natuurlijk waren we onze 1ste plaats in de klasse wel kwijt, zonde, maarja leergeld noemen ze dit zeker? De laatste boucle hebben we nog foutloos afgewerkt. Uiteindelijk zijn we 45ste algemeen geworden en 2de in de klasse. Achteraf gezien zeker niet slecht en mogen we content zijn dat er niet meer schade aan de wagen is. Merci aan iedereen die ons steunde en zeker aan de servicemannen, deze moesten immers met een lastige piloot omgaan na boucle 3.